Dags för veckans tredje presentation på ”Innovation – Vinnande Ledarskap”. En heldagskonferens om innovation med allt från Victor Müller till Lego (och så lilla vi). Undrar om jag kan få till det så jag landar presentationen ungefär rätt. Svårt när förkunskaper är på olika nivå och med olika bakgrunder. Vad är de gemensamma ”touch pointsen” för den här målgruppen?
Om mig:
Allt för ofta är tankar och idéer kring kommunikation trista och tråkiga eller så galna att de blir irrelevanta. Här är den plats där jag ska försöka hålla mig Just Outside the Box.
Fokus på den här bloggen kommer vara ur ett verksamhetsperspektiv. Med många år bakom mig på beställarsidan inser jag att förmågan att vara en bra beställare är minst lika viktig som kunskap och förmåga hos leverantören.
Själv jobbar jag som kommunikationschef på Collectum men de tankar jag uttrycker här är mina egna.
Carl-Magnus "Calle" Löfström
Konferenser och andra uppdrag
Om niostegsmodellen
Huvudfokus för den här bloggen kommer den närmsta tiden vara den modell för strategisk kommunikations-planering som jag har utarbetat under min tid på AFA Försäkring. Den består av nio steg:
1. Verksamhetsnytta
2. Målggrupsanalys
3. Segmentering & Mål
4. Insikter & Budskap
5. Generera aktiviteter
6. Sortera & Prioritera
7. Planera
8. Genomföra
9. Följa upp & Mäta
Ge mig gärna feedback då jag hoppas kunna utveckla modellen och dina erfarenheter och insikter kan hjälpa mig med det.
Kommentera